تبلیغات گوگل، بزرگترین استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک است. با استفاده از شیوه های نوین تبلیغاتی گوگل به راحتی می توانید تبلیغات خود و کسب و کارتان را به افرادی معرفی کنید که در حوزه فعالیت شما در موتور جستجوگر گوگل، جستجو می کنند. هدف گذاری برای اجرای تبلیغات گوگل مانند یک ابزار شخصی سازی در موتورهای جستجوگر می باشد.

تبلیغات گوگل، بزرگترین استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک است. با استفاده از شیوه های نوین تبلیغاتی گوگل به راحتی می توانید تبلیغات خود و کسب و کارتان را به افرادی معرفی کنید که در حوزه فعالیت شما در موتور جستجوگر گوگل، جستجو می کنند. افرادی که حوزه های مرتبط با کسب و کار شما را در موتورهای جستجوگر جستجو می کنند شامل شرکت‌های رقیب شما نیز می باشند. هدف گذاری برای اجرای تبلیغات گوگل مانند یک ابزار شخصی سازی در موتورهای جستجوگر می باشد.

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز (Google AdWords) نباید با گوگل ادز (ads)، اشتباه گرفته شود. گوگل ادوردز، یک سرویس تبلیغاتی آنلاین است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد تبلیغات خود را در بستر نتایج جستجوی گوگل به نمایش درآورند. به عبارت ساده‌تر، تبلیغات گوگل ادوردز، عباراتی هستند که در نتایج جستجوی گوگل در صفحات اینترنت قابل مشاهده و دسترسی می باشند. گوگل ادز، عبارت است از نتایجی که در بالای قسمت نتایج گوگل نمایش داده می شود. برای درک بهتر این مطلب به شکل زیر توجه کنید:

تبلیغات در گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟

هنگامی که یک مشتری به دنبال جستجوی یک عبارت یا کلمه است، گوگل می تواند تبلیغات ارائه شده توسط مشتریان خود را بر اساس کلمات کلیدی که در باکس جستجو وارد شده اند، نمایش دهد. وب سایت ها می توانند تبلیغات خود را به عنوان نتایج در صفحات، بر اساس کلمه های کلیدی که مردم بیشتر در مورد آن ها جستجو می‌کنند وارد نمایند؛ به طور مثال، جستجو برای کلمه کلیدی “خرید بلیط هواپیما” یا “رزرو هتل در ترکیه” یا “رستوران های استانبول”، نمونه هایی از کلمات کلیدی پر جستجو توسط کاربران در اینترنت هستند. بسته به اینکه از نظر کاربران در یک ناحیه، چقدر کلمه کلیدی مورد نظر شما جستجو شده باشد، موقعیت شما در صفحه جستجوی گوگل، متفاوت خواهد بود. موتور جستجوگر گوگل، اکانت وب سایت شما را برای تبلیغات بررسی می کند. به این ترتیب می تواند رتبه بندی شما را انجام دهد.

فواید تبلیغات در گوگل ادوردز چیست؟

به عبارت ساده سه فایده اصلی برای فواید تبلیغات در گوگل بیان شده است:
1) معرفی کسب و کارها به کاربران موتور جستجوگر گوگل که قصد خرید محصول یا خدماتی را دارند.
2) شما هنگامی مبلغی را برای تبلیغات گوگل پرداخت می کنید که کابران بر روی تبلیغات شما کلیک کنند.
3) قابلیت ردیابی به صورت پیشرفته

مزیت فوق برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد؛ مزیت شماره 2 به ویژه از لحاظ مدیریت بودجه مالی برای تبلیغات آنلاین در موتور جستجوگر مورد توجه قرار می گیرد. بررسی نرخ کلیک به نوعی به مزیت شماره 1 وابسته است؛ چرا که هرچه تعداد بیشتری کاربر بر روی تبلیغات گوگل ادوردز کلیک کنند، احتمال فروش محصول و خدمات نیز افزایش بیشتری خواهد داشت.
مزیت شماره ۳ دقیقاً امکان بررسی و ارزیابی نرخ کلیک تعداد افراد بازدید کننده از آگهی و همچنین تعداد کاربران در وب سایت شما را فراهم می کند. بر همین اساس با استفاده از قابلیت ردیابی تبلیغات گوگل ادوردز به صورت پیشرفته به خوبی می دانید که اگر بازدید شما کم است یا خریدی از وبسایت شما انجام نشده است، باید صفحه تبلیغات گوگل خود را ویرایش کنید. همچنین قادر هستید در یک بازه زمانی، کمپین تبلیغاتی موفق را اجرا نمایید.

نحوه عملکرد گوگل برای نمایش تبلیغات گوگل ادوردز شرکت‌ها در صفحات جستجو چگونه است؟

گوگل، یک الگوریتم ویژه و مشخص برای محاسبه و رتبه بندی کاربران خود در قسمت نمایش تبلیغات در صفحات موتور جستجوگر، اجرا می کند. این به آن معنی نیست که اگر یک کاربر یا شرکت و صاحب کسب و کار، هزینه بیشتری بپردازد در بالاترین رتبه در صفحات گوگل قرار بگیرد. موتور جستجوگر گوگل به این عامل توجه دارد که این نتایج جستجوی تبلیغات برای کاربران چگونه ثبت می شود و همچنین به این عامل توجه می کند که نرخ کلیک بر روی تبلیغات شما چقدر است. معمولاً آگهی‌هایی که قیمت های بالاتری دارند و بهترین نتایج جستجو را به خود اختصاص داده اند، در رتبه اول گوگل قرار می گیرند. در همین راستا توجه به عوامل زیر برای گوگل ادز ضروری است:
1-میزان قیمتی که شما برای تبلیغات به ازای کلیک روی تبلیغات می پردازید
2- نمره کیفیت که از گوگل به دست می‌آورید؛ نمره کیفیت تبلیغات شما بر اساس کلمه کلیدی شما مشخص می شود.
3- قابلیت دسترسی به صفحه فرود؛ اگر فردی روی تبلیغات شما کلیک کرد و به راحتی به صفحه فرود شما با محتوای متناسب، هدایت شد، همین عامل، یک نتیجه مطلوب از نظر گوگل می باشد.

نمره کیفیت و هزینه تبلیغات برای موقعیت های تبلیغاتی در گوگل ادوردز چقدر است؟

گوگل ادوردز با استفاده از نمره کیفیت و انتخاب قیمت توسط شرکت ها تصمیم می گیرد که چگونه تبلیغات شرکت را در صفحه جستجوی گوگل نمایش دهد. نمره کیفیت شما توسط گوگل، سنجیده می شود؛ بر این اساس، توجه به کلمه کلیدی و کیفیت صفحه فرود اهمیت زیادی دارد. برای مشخص کردن اینکه تبلیغات شما در چه رتبه ای از نتایج جستجو قرار می گیرد، گوگل، نمره کیفیت را در حداکثر قیمت پرداختی شما ضرب می کند. شرکت یا کسب و کاری که بالاترین رتبه را به دست آورد در بالاترین موقعیت گوگل قرار می گیرد. برای درک این مفهوم به تصویر زیر و اعداد و ارقام توجه کنید:

تبلیغات گوگل ادوردز چه تاثیری بر سئو دارد؟

علی رغم عقاید گوناگونی که مردم بیان می‌کنند و مبنی بر این است که گل ادوردز در سئوی سایت تاثیر ندارند باید بگوییم به طرز موثری می‌توانید از گوگل ادوردز برای ارتقای رتبه بندی سایت و همچنین استراتژی های سئو استفاده کنید. به طور مثال به راحتی می توانید از داده های PPC خود برای ورودی های سریع در جستجوهای کاربران استفاده کنید و از این طریق زمان و پول خود را در این فرآیند ذخیره منایید.
استفاده از کمپین های تبلیغاتی گوگل ادوردز، راه اندازی و سفارش جزئیات تبلیغاتی آن ممکن است در چند ساعت به پایان برسد اما اصول سئو حدود چند ماه تا حداکثر ۱۲ ماه باید برای کسب و کارها اجرا شود تا به نتایج قوی دست پیدا کند. به طور متوسط، هزینه های سئوی یک سایت در هر ماه دو هزار دلار می باشد؛ البته این در صورتی است که اگر استراتژی های قوی برای کسب و کار اجرا شود شاید ۲۴ هزار دلار نیز هزینه صرف شود.

چرا باید از داده های گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

استفاده از داده های گوگل ادوردز می تواند استراتژی سئو را به شما راهنمایی کند. علت آن هم کاملاً واضح است؛ شفاف بودن کلمات کلیدی در تبلیغات آنلاین، بررسی نتایج جستجو بر اساس نرخ کلیک کاربران، میزان بازدید از صفحات وب سایت و غیره، نمونه‌هایی از دلایلی هستند که توجیه می‌کنند چرا گوگل ادوردز می‌تواند استراتژی سئو را به شما نمایان کند. بنابر این، تبلیغات گوگل بهترین راهنما برای راهکارهای سئوی سایت می باشند.

چرا گوگل ادوردز و سئو سایت برای بازاریابان اهمیت دارد؟

آمار ها نشان داده است که بیشتر از ۵۰ درصد از بازاریابان، بزرگترین مقادیر بودجه مالی را صرف این می کنند که به صورت آنلاین، خدمات یا محصولاتی را معرفی کنند؛ در صورتی که نتایج رضایت بخشی به دست نمی آورند؛ چالش بزرگ این بازاریابان، از دست رفتن زمان و پول است. اهمیت استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز و سئوی سایت در راستای یکدیگر، دقیقاً برای حل چالش فوق ارائه شده است.
اگر به طور دقیق بدانید کلمه کلیدی مورد بررسی شما در سئوی سایت چیست و همچنین عناوین توضیحات و کیفیت صفحه فرود را بدانید، به خوبی می توانید تبلیغات و مفاهیم گوگل ادوردز را اجرا کرده، داده های خود را مدیریت کنید و شاهد رشد چشمگیر مخاطبان در وب سایت خود باشید.

چگونه می توانیم از گوگل ادوردز برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟

راهکار شماره ۱: شیوه های بازاریابی خود را بر اساس نتایج تبلیغات گوگل ادوردز بازبینی کنید. پس از آنکه از خدمات گوگل ادوردز استفاده کردید، تعداد مخاطبان خود و نرخ کلیک های آن ها و همچنین میزان بازدید از وب سایت را که توسط کاربران انجام شده ارزیابی کنید. با استفاده از این استراتژی می توانید تشخیص دهید که چه گروه از افراد از وب سایت شما بازدید کرده اند و دلیل این که محصولی را خریداری کرده اند یا آن را نخرید اند چیست. سپس استراتژی جدید بازاریابی خود را مجدداً تنظیم کنید. در استراتژی جدید حتماً نیازهای مشتریان را در نظر بگیرید. کلمات کلیدی را از یاد نبرید.
راهکار شماره ۲: در بازه های زمانی مشخص گزارش های معتبر تهیه کنید؛ این روش می تواند این امکان را فراهم کند که عبارات و واژه های پر جستجو را بر اساس کلمه کلیدی استخراج کنید. همین عامل، ارتقا دهنده رتبه سئوی سایت شما می باشد.
راهکار شماره ۳: نرخ کلیک را بررسی کنید؛ نرخ کلیک عبارت است از کلیک هایی که کاربران بر روی تبلیغات شما در صفحه جستجوگر گوگل انجام می دهند. عبارت ها و همچنین توضیحاتی که در قسمت گوگل ادوردز وارد می کنید در نرخ کلیک شما تاثیر دارند. به عبارت دیگر، عنوان و تگ ها را باید به درستی انتخاب کنید که در نگاه اول، نظر مخاطبان را جلب کند.
یک راهکار دیگر به شما راهنمایی می کند که توضیحات متا را باید در تبلیغات گوگل ادوردز به درستی انتخاب کنید. کلمه کلیدی که بارها در این مطلب به آن اشاره کرده ایم، عامل دیگری است که موفقیت شما را در سئوی سایت تضمین می کند.

منابع :
• https://fitsmallbusiness.com/advertise-on-google/
• https://www.singlegrain.com/pay-per-click-2/6-ways-google-adwords-can-boost-your-seo-results/?utm_campaign=Submission&utm_medium=Community&utm_source=GrowthHackers.com

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری ستاره زده شده اند *