بازاریابی

یک عبارت تجاری است که متخصصین آن را با استفاده از روش های مختلف تعریف می کنند. در حقیقت، حتی در سطح شرکت افراد ممکن است بازاریابی را به گونه ای متفاوت درک کنند. اساساً بازاریابی یک فرآیند مدیریتی می باشد که از آن طریق محصولات و خدمات به مشتری ارائه می شود. بازاریابی به طور کلی شامل شناخت محصول، تعیین درخواست، تصمیم گیری در مورد قیمت و انتخاب کانال های توزیع می باشد. همچنین شامل توسعه و اجرای استراتژی پیشبردی است.

موسسه بازاریابی بریتانیا این عبارت را به صورت زیر تعریف می کند:
بازاریابی فرآیند مدیریتی می باشد که مسئول شناسایی، پیش بینی و کسب رضایت مشتری برای افزایش سوددهی می باشد.

انجمن بازاریابی آمریکا نیز این عبارت را به این صورت توصیف می کند:
بازاریابی فعالیت مجموعه ای از موسسات می باشد. این فرآیندها شامل ایجاد، برقراری ارتباط، ارسال و ارائه مبادلات هستند که برای فروشنده، مشتری، شرکا و جامعه به طور کلی ارزشمند می باشند.

بازاریابی چیست؟

به طور کلی به مجموعه ای از فعالیت های تجاری در زمینه خرید یا فروش یک محصول یا ارائه خدمات بازاریابی گفته می شود. این فرآیند به طور کلی شامل خواست مشتری و تعیین احتمال ارائه محصول در قیمت واقعی می باشد. سپس شرکت محصول مورد نظر را تولید کرده و آن را به فروش می رساند.

 

بهترین استراتژی های بازاریابی جهت افزایش فروش محصولات

اکثر کسب و کارها با مشکلات قابل توجهی مواجه هستند. برای افزایش فروش تا حد زیاد باید محصول به طور واضح به مشتریان نمایش داده شود؛ اما برای بیشتر دیده شدن محصولات، شرکت ها باید پول بیشتری صرف کنند. پاسخ آشکار و واضح برای این پرسش وجود ندارد ک بتواند تمامی موقعیت ها را تحت پوشش قرار دهد؛ اما امروزه می توانیم حتی با بودجه کمتر کارهایی انجام دهیم تا بدون ورشکستگی به تعداد مشتریان بیشتر دست یابیم. همه چیز به زمان باز می گردد. اگر پول ندارید، در عوض زمان بیشتری برای معرفی محصول خود به جهانیان دارید. امروزه استراتژی های مختلفی برای افزایش فروش محصولات وجود دارند که در ادامه با برخی از آن ها آشنا خواهیم شد.

1-استفاده از رسانه های اجتماعی

نمی توانید اهمیت رسانه های اجتماعی را نادیده بگیرید. رسانه اجتماعی جایی است که تمامی اتفاقات جادویی در آن جا رخ می دهد. برخی از کسب و کارها تنها با تکیه بر رسانه های اجتماعی شکل می گیرند. البته در صورتی که پولی برای خرج کردن داشته باشید می توانید مدیر رسانه اجتماعی را به کار بگیرید، اما اگر پولی نداشته باشید بهتر است این کار را خودتان انجام دهید. قابل اعتماد باش و افکار و محصولات خود را به صورت واقعی به جهانیان عرضه کنید. تمام مواردی که فکر می کنید مفید و مرتبط هستند را به عرضه نمایش بگذارید، این امر به مخاطبین شما کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد شما و کسب و کارتان یا در مورد صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید به دست آورند. از پیام های مستقیم در رسانه های جمعی همچون اینستاگرام یا توئیتر استفاده نمایید تا با دیگر کارهای موفق آشنا شوید یا حتی با مشتریان خود که ممکن است به دنبال محصول یا خدمات شما باشند ارتباط برقرار کنید. این یک استراتژی موفق بازاریابی می باشد.

 

2-ایجاد ویدئوهای آموزشی

یکی از موثرترین روش های جهانی کردن کسب و کار شما ساخت ویدئوهای آموزشی می باشد. به مردم چیزهای مفید را آموزش دهید. در طول مسیر با آن ها همراه شوید. آموزش مرحله به مرحله کاملاً موثر است. از طریق ساخت ویدئوهای آموزشی نه تنها می توانید در کمترین زمان ممکن محصولات خود را به جهانیان عرضه کنید بلکه شما می توانید به راحتی فروش خود را افزایش دهید.

امروزه YouTube دومین موتور جستجوی بزرگ در سراسر جهان پس از گوگل می باشد. هر وقت کسی بخواهد چیزی را به طور بصری فرا گیرد، به این رسانه مراجعه می کند. قطعاً خود شما نیز این کار را به تعداد دفعات بیشماری انجام داده اید؛ بنابراین بهتر است از خود بپرسید چه چیزی را می توانید در کسب و کار خود آموزش دهید تا برخی از مشکلات مشتریان خود را رفع نمایید. در کسب و کار شما چه چیزی حرف اول را می زند؟
سخت ترین بخش این استراتژی فروش جهت افزایش فروش محصولات شنیدن صدای خود و مشاهده خودتان خواهد بود. گاهی اوقات نیازی نیست را در ویدئوی آموزشی دیده شوید بلکه تنها کافیست صدایتان شنیده شود. اهمیت YouTube و ساخت ویدئوهای آموزشی را در نمایش محصول خود به جهانیان نمی توانید انکار کنید

 

3-بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی از طریق ایمیل یک استراتژی فروش جهت افزایش فروش محصولات شما خواهد بود. پس از ورود مشتریان به دنیای آنلاین، بازاریاب های اینترنتی تلاش کردند تا ایمیل هایی را سازماندهی کنند. بسیاری از بازاریابان به بازاریابی از طریق ایمیل به عنوان راه ابتدایی جهت برقراری ارتباط با مشتریان وابسته هستند. در صنعت نمایشگاه های تجاری اغلب مشاهده می شود که مشاوران در حال تبادل ایمیل های حاوی اطلاعات با مشتریان خود هستند.

 

 

4-مارکتینگ حادثه ای

یک استراتژی فروش عالی برای افزایش فروش محصولات شما ایجاد حوداث مختلف می باشد. مشتریان اغلب برای رفتن به فروشگاه ها و مغازه ها به دلایل متفاوت نیاز دارند که حوادث می توانند دلیل کاملی برای این مبحث باشند. روز شکرگذاری در آمریکا به فرهنگ پر طرفدار بومیان آمریکا تبدیل شده است.

5-مارکتینگ از طریق روزنامه

یک روش عالی جهت توسعه یک کسب و کار نوشتن در خبرنامه می باشد که برخی از چیزهای ارزشمند که برای سازمان ها اتفاق افتاده است را به نمایش می گذارند. خبرنامه Motley fool نگرش های سرمایه گذاری را برای چند سال با جامعه خود به اشتراک گذاشته است. این خبرنامه ها با اعضای خود حس تعامل و مشارکت ایجاد می کنند و به عنوان محرکه کلیدی برای افزایش فروش به طور باورنکردنی عمل می کنند.

 

6-مارکتینگ از طریق مقاله

در صنایع جایی که تخصص ارزش زیادی دارد، مقاله ها می توانند به عنوان ابزاری قدرتمند برای نمایش دانش و تخصص شما باشند. برخی نوآوری ها در قالب مقالات و جایی که اطلاعات فنی مورد نیاز می باشند منتشر می شوند تا این اطلاعات در اختیار خریداران متخصص قرار گیرد. آمازون دات کام بخشی از سایت خود را به مقالات فنی و تخصصی در رابطه با محاسبات ابری اختصاص داده است. مارکتینگ از طریق مقاله پیچیده ترین استراتژی بازاریابی برای خریداران متخصص می باشد.

 

7-بازاریابی تولید محتوا

نوشتن و انتشار محتوا در مورد محصولات یا خدمات که ارائه می دهید یک استراتژی فروش دیگر جهت افزایش فروش محصولات می باشد. برای کسب و کارهای مناسب بازاریابی محتوا می تواند یک ابزار موثر برای تحت تأثیر قرار دادن مشتری ها بدون استفاده از روش های مستقیم فروش باشد.

 

 

8-بازاریابی از طریق برگزاری نمایشگاه های تجاری

بسیاری از محصولات ابتدا باید بررسی شوند تا توسط مشتریان خریداری شوند. تعداد بسیار کمی از مشتریان حاضرند یک اتومبیل جدید را بدون انجام پژوهش های مورد نیاز در رابطه با آن و امتحان کردن رانندگی با آن بخرند. نمایشگاه های تجاری اجلاس صنعتی هستند که مشتریان به آن دعوت می شوند تا تمام نمونه های آن صنعت را مشاهده کنند. در این نمایشگاه محصولات جدید معرفی می شوند. شرکت ماشین فورد هر ساله زمان زیادی را صرف تنظیم نمایشگاه برای معرفی ماشین های خود می کند. این نمایشگاه به گزارشگران و خریداران فرصتی ارائه می دهد تا ماشین ها را برای اولین بار ارزیابی کنند.

 

9- مارکتینگ اینترنتی

مارکتینگ اینترنتی همچنین به بازاریابی ابری مشهور می باشد. معمولاً از طریق اینترنت انجام می گیرد. تمامی کالاها از طریق اینترنت به اشتراک گذاشته می شوند و با استفاده از رویکردهای چندگانه طرح های مختلف ایجاد می شوند. همچنین یکی از مشهورترین رویکردهای بازاریابی، بازاریابی اینترنتی می باشد. شامل روش های مختلف مثل PPC و تبلیغات می باشد.

10-تبلیغات

یکی دیگر از استراتژی ها و انواع بازاریابی که باعث افزایش فروش محصولات می شود تبلیغات می باشد. این نوع بازاریابی شامل رویکردهای چندگانه می شود. شامل رویکردهای سنتی مثل TVC و تبلیغات رسانه های چاپی می باشد.

 

11- استفاده از لینکدین جهت تبلیغ محصولات و افزایش فروش

چرا زمان را صرف معرفی خود و کسب و کار خود نمی کنید. کسب و کار خود را به توضیحات پروفایل خود بیفزایید. آسان ترین راه تبلیغ کسب و کار شما می باشد و وقتی به نحو صحیح انجام گیرد می تواند باعث بدست آمدن نتایج هیجان انگیز شود. اگر با لینکدین ارتباط زیادی دارید اما در آنجا که پستی قرار نداده اید بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید. لینکدین مکانی بزرگ برای معرفی کارهای جدید می باشد. در مورد چالش های خود صحبت کنید و داستان هایی بگویید. هرچه داستان های شما موثر تر باشد، به مشتریان و فروش بیشتری دست خواهید یافت.

با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که انواع بازاریابی و روش های مختلف برای تبلیغ محصولات شما وجود دارد اگر به دنبال یافتن راه حلی مناسب جهت افزایش فروش و سود بیشتر هستید توصیه می کنیم یکی از این استراتژی ها که با شرایط شما سازگار است را انتخاب نمایید. با انتخاب یکی از این رویکردها و استراتژی های افزایش فروش می توانید به راحتی میزان فروش محصولات خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری ستاره زده شده اند *