رپورتاژ آگهی

این روزها راه های مختلفی برای تقویت سئو یک سایت وجود دارد. یکی از این روش ها رپورتاژ آگهی نام دارد. رپورتاژ آگهی را می توان به زبان ساده، آگهی بی طرفانه‌ای دانست؛ که به وضوح به تعریف از محصولات یا خدمات خاصی نمی پردازد. این شیوه از بازاریابی اینترنتی یکی از بهترین روش‌ های تبلیغات اینترنتی است. اما قابلیت ها و کارایی های آن را در قالب محتوای سئو شده، به خوبی برای مخاطبان مشخص می کند. در نتیجه تصمیم گیری برای استفاده و خرید این محصولات، براساس قضاوت خود مشتری انجام می گیرد.

رپورتاژ آگهی کمک می کند؛ تا محصول یا خدمات مورد نظر به خوبی معرفی شوند و به جای توجه بیشتر به ظاهر آن، به خصوصیات پنهان آن ها توجه بیشتری شود. البته باید اظهار کرد که این مسئله در سئو و بازاریابی اینترنتی وب سایت شما بسیار موثر است. برای کسانی که با این مسئله آشنایی چندانی ندارد، توصیه می کنیم تا این مطلب را از دست ندهید.

 

 

رابطه ی بین رپورتاژ آگهی و سئو وب سایت شما

زمانی که تبلیغات و معیارهای بازاریابی مشابه با یکدیگر را آماده می‌ کنید، اغلب با یک مشکل بنیادی روبرو می‌شوید. آنهم اینکه مشتریان بالقوه این محتوا را به طور خاص معتبر نمی ‌دانند. با توجه به اینکه تبلیغات برای ارائه بهترین محصولات ممکن، در مناسب‌ترین حالت، می تواند به منظور افزایش علاقه و جذابیت آن‌ها برای خریداران بالقوه عمل نماید، چندان تعجب برانگیز نیست. با این حال، رشد فزاینده‌ی تکنولوژی و تبلیغات اینترنتی منجر به توسعه یافتن شکلی کاملا جدید از تبلیغات، بنام رپورتاژ آگهی شده ‌است.

 

مهم ترین هدف رپورتاژ آگهی تقویت سئو سایت شما می باشد. و البته می توان اظهار کرد که نخستین هدف آن نیز چنین مسئله ای است. بسیاری از صاحبان وب سایت های مختلف می توانند به کمک همین مورد، بهترین نتایج را برای خود رقم بزنند. زیرا با در نظر گرفتن مرز بین ارائه اطلاعات و تبلیغات، رپورتاژ را می توان مابین این دو بخش تصور کرد.

 

 

رپورتاژ آگهی را می توان مانند راه میانبری دانست، که بسیاری از چالش ها و دشواری های پیش روی شما را برای تقویت سئو وب سایت و در ادامه، افزایش ترافیک برداشته؛ و اهمیت وب سایت مورد نظر را در انواع موتور های جستجوگر مانند گوگل، بالا می برد. در نتیجه محتوا را می توان در یک حوزه گسترده توزیع کرد، و در بازاریابی به طور نامحسوس تر مورد استفاده قرار داد. معمولا سایت های بزرگ با رنکینگ بالا متعددی وجود دارند، که بیشتر مورد توجه گوگل و سایر موتور های جستجوگر قرار دارند. به همین علت نیز هر وب سایتی، در هر حوزه فعالیتی، می تواند سئو وب سایت خود را به کمک آن ها تقویت نماید.

جالب است که بدانید این روش تبلیغاتی در آمریکا، و درست در جایی که الزامات تفکیک محتوای سرمقاله و محتوای تبلیغاتی کمی پایین تر از دیگر کشورها است؛ کاملا موفق عمل کرده است.

 

مزایای رپورتاژ آگهی برای بازاریابی اینترنتی

مزیت بزرگ این روش در سئو و تقویت بازاریابی اینترنتی این است که معمولا، به طور طبیعی از اعتبار محتوا بهره‌مند هستند. مزیت این روش همچنین عدم لزومی برای بکار بردن اغراق، یا تعریف و تمجید مانند بسیاری از روش های تبلیغاتی دیگر است. وقتی یک شرکت یک یا تعدادی از محصولات خود را در قالب رپورتاژ آگهی معرفی می ‌کند، و البته مزایای محصول را با استفاده از داده ‌های پشتیبان از یک مطلب نشان می ‌دهد؛ در نهایت در موقعیت خوبی برای متقاعد کردن خوانندگان قرار می ‌گیرد.

 

 

با این حال، موارد افراط آمیز دیگری در بازاریابی اینترنتی نیز وجود دارد؛ که در آن رپورتاژ آگهی به طور زیرکانه ای به شکل محتوای ویرایشی پوشش داده می‌شود. و سعی می شود تا این تصور ایجاد شود، که موضوع مقاله به طور عینی و موشکافانه مورد بررسی قرار گیرد. مرزهای بین تبلیغات قانونی و چنین تلاش‌هایی برای ترغیب مشتری غالبا بسیار سیال هستند. به همین دلیل است؛ که رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر سئو یک وب سایت بیشتر مورد پسند است.

 

مزیت بعدی رپورتاژ آگهی همانطور که اشاره شد تاثیر شگفت انگیز آن بر سئو وب سایت شما است. به جرات می توان گفت که بسیاری از روش های تبلیغاتی امروزی چنین تاثیر مستقیمی بر روی سئو شما ندارند. شاید این روش اندکی هزینه بر باشد. اما به قول معروف شما می توانی با یک تیر، دو نشان را هدف قرار دهید. از یک طرف می توانید هم تبلیغی بی طرفانه را انجام داده‌اید؛ و هم رتبه خود را در میان سایت های رقیب افزایش دهید.

 

مورد اول را اینگونه نیز می توان تشریح کرد که، اگر این تبلیغات اینترنتی در سایت‌ هایی با پوشش گسترده رزرو شده باشند، این احتمال وجود دارد که کاربران دیگر از این سایت یا برند آگاه شده، و محتوای آن را برای گزارش دادن از طریق رسانه ‌های اجتماعی، در وب سایت خود با دیگران به اشتراک بگذارند. حال تصور کنید که این محتوا با چه وسعتی به سمع و نظر همگان خواهد رسید.

 

تفاوت رپورتاژ و بک لینک چیست؟

برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید ببینیم که بک لینک چیست. هنگامی که یک وب سایت به وب سایت دیگر وصل می‌شود، آن یک لینک است. واژه‌های دیگری که اغلب توسط شرکت‌های سئو و بازاریابان آنلاین استفاده می‌شود شامل: بک لینک، لینک‌های ورودی، لینک‌های داخلی و.. است. لینک‌ها برای سئو مهم هستند چون موتورهای جستجو از آن ‌ها بعنوان درجه یا معیار ارتباط و قدرت وب استفاده می‌کنند. این مسئله هم در مورد بک لینک ها و هم در مورد رپورتاژ آگهی صادق است. در نتیجه احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران به این دست لینک ها در یک سایت پرطرفدار توجه نمایند. اما در این میان یک تفاوت اساسی بین این دو مورد وجود دارد.

 

بطور کلی تبلیغ فرآیند شناساندن کسب و کار شما به دیگران در وب سایت‌ های دیگر است. خیلی از افراد بک لینک را با رپورتاژ آگهی اشتباه می گیرند. و گاهی در برخی سایت ها، این دو مورد را مشابه یکدیگر محسوب می کنند. روش رپورتاژ آگهی مانند لینک سازی در گوگل به حساب می آید و محتوای مشخصی نیز دارد. این محتوا هرگز پاک شدنی نیست و به نوعی یکبار برای همیشه روی سایت مورد نظر قرار داده می شود.

 

در عین حال بک لینک ها از این ویژگی برخوردار نیست. بک لینک نیازمند پرداخت هزینه ی بیشتری نسبت به رپورتاژ آگهی دارد و بعد از مدت زمان مشخصی از روی صفحه وب سایت مورد نظر حذف خواهد شد. این عمل حذف می تواند برای وب سایت شما کاملا مضر و مشکل ساز باشد.

زیرا اعتباری که گوگل و سایر موتور های جستجو گر برای رتبه و سئو شما در نظر گرفته اند از بین خواهد رفت. پس آنطور که بنظر میرسد این دو مورد تفاوت فاحشی با یکدیگر دارند، که مزایای یکی بر دیگری را اثبات خواهد کرد.

 

چه هنگامی یک مقاله به رپورتاژ آگهی تبدیل می شود؟

پاسخ به این سوال در مورد ماهیت تجاری یک متن و یا مقاله، به شما کمک می‌کند؛ تا از خودتان بپرسید که آیا جنبه ‌های نگارش یک مطلب در مورد یک موضوع خاص، که بی ‌طرفی و عمق آن را هنگام نوشتن نشان می دهد، اهمیت دارد یا خیر. و جواب به این سوال از آن جایی مشخص می شود که بدانید قصد دارید این محتوای خبری را با چه میزان کیفیتی در اختیار کاربران قرار دهید. زیرا این محتوای رپورتاژی عمدتا گویای کیفیت محصول یا خدمات شما است.

 

علاوه بر این مورد، همیشه مساله افزودن ارزش به آن نیز وجود دارد. اگر فرم اصلی یک مقاله به صورتی باشد که، مدام به تعریف و تمجید یک محصول یا خدمت خاص می پردازد، باید فورا به تبلیغاتی بودن آن رسید. محتوای رپورتاژ اما ساختار مشخصی دارد. تمامی جوانب را در نظر می گیرد و هیچ گونه قضاوتی در داخل آن به چشم نمی خورد. در برخی موارد نیز، تبلیغ اینترنتی دیگر با جمع بندی یک تبلیغ به یک موضوع، از ماهیت تبلیغاتی خود منحرف می ‌شوند.

 

با این حال رپورتاژ آگهی با تاثیر بر سئو و ارائه اطلاعات درست به مخاطب می تواند از جنبه های مختلف مفید تر عمل کند. باید در نگارش مطالبی از این دست گاهی به جنبه ی تبلیغاتی و گاهی به معایب و مزایای موضوع پرداخته شود. رعایت تعادل در نگارش مقاله ی مربوطه بسیار اهمیت دارد.

 

محتوای نوشته شده برای رپورتاژ آگهی شما باید به حدی قدرتمند باشد که در کنار مابقی تبلیغات مشابه به طور ویژه و مناسب تر به چشم آید. در نتیجه از این نظر می توان گفت که نوشتن چنین مطلبی باید توسط یک نویسنده خبره و آشنا صورت پذیرد تا آنگونه که لازم است، موثر واقع شود.

 

 

جمع بندی نهایی:

به یاد داشته باشید که، اگر از رپورتاژ آگهی به طور مناسب از آن استفاده کنید؛ می‌توانید یک ابزار بازاریابی اینترنتی بسیار موثر برای تقویت سئو ی وب سایت خود در اختیار داشته باشید. رپورتاژ اغلب تاثیر قابل‌ توجهی دارد. به ویژه بر روی اینترنت و تبلیغاتی اینترنتی، که تمایز بین محتوای خنثی، سرمقاله و محتوای تبلیغاتی اغلب برای قضاوت مخاطب دشوار است. این مطلب به این معنی است، که باید در این نوع از بازاریابی اینترنتی بسیار وسواس و نظارت انجام شود. هر چه باشد، هدف تبلیغات و بازاریابی، باید برای متقاعد کردن خریداران احتمالی در مورد مزایای یک محصول یا برند کافی و مناسب باشد.

 

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری ستاره زده شده اند *